På tur til Farsund – Larvik

På tur til Farsund

Endelig skulle vi få mulighet til å besøke hjemstedet Lea snakker så varmt om.

Torsdag 8 august reiste A-laget ned til Farsund. Dit hadde vi blitt invitert av Farsund og Lista Håndballklubb. Vår målvakt Lea Løkke Øwre kommer fra Farsund, så dette var en spesiell tur for vår sisteskanse.

Etter en god busstur nedover det blide Sørlandet, fikk vi parkert bussen og entret flotte restaurant Torvet, som ligger helt nede ved kaia. Der spiste vi en nydelig lunsj, før vi kom frem til Farsund Fjordhotel, som var vår destinasjon for oppholdet. Her var det bare å få sjekket inn før turen gikk videre til Alcoahallen og treningskamp mot Sola.

Kampen mot Sola

Sola er et lag som har vært ordentlig gode siste årene, Steffen Stegavik har fått mye ut av sine ressurser og vi var spent på hvordan vi lå an mot de siste års bronsevinnere. Vi hadde en middels treningskamp uka før i Danmark, så vi ønsket å vise oss frem på en helt annen måte. I første omgang, som var ganske jevn, så var vi så å si i føringen hele veien. Lea Løkke Øwre sto som en vegg på hjemmebane, noe som gledet de ca 200 tilskuerne som hadde tatt turen. Etter en god pauseprat, så fikk vi se et Larviklag som virkelig var tente. De første 13 min av andre omgang vant vi 8-1, og resten av oppgjøret dro vi ytterlige i fra. Andre omgangen vant vi 20-10, og sluttresultatet ble 31-20. Vi skal si oss meget godt fornøyd med perioder av denne kampen, sier assistenttrener Lars Wallin. Spesielt forsvarsspillet som har vært hovedfokuset i oppkjøringen, og igjen ekstra gledelig at Lea ender på 50%. Det må nok har varmet godt for hele familien til Lea som var på kampen.

Etter kampen reiste vi tilbake til Farsund Fjordhotel. Der fikk vi en absolutt nydelig middag, og både hotell og mat kan varmt anbefales.

Kvelden ble avrundet med å se Norge vinne over Danmark i OL.

Fredagen startet med en ganske rolig håndballøkt. Farsund og Lista håndbaklubb vartet opp med lunsj i klubbhuset, før ferden gikk videre til Smart helse og trening for en fysisk økt. Utsikten var magisk og økta var god for både spillere og ledere.

Etter økta var det noen av jentene som tok seg et bad og badstu, mens andre fikk hvilt kroppene på hotellet.

Arne og Lars reiste tilbake til klubbhuset hvor de hadde et foredrag om forsvarspill, til trenerne i Farsund og Lista. I to hele timer holdt de på, og vi er ganske sikkre på at de som kom for å høre på sitter igjen med noe godt som de kan ta med seg videre.

Resten av kvelden ble tilbragt på klubbhytta hvor det først var et helt fantastisk og inspirerende foredrag fra Marianne Fredbo. Paralympics utøver i svømming. Her fikk jentene (og lederne) noe å tenke på. Utrolig hva man klarer, uansett forutsetninger.

Fredagdkvelden var det grilling med spillerne i klubben. Vi fikk masse god mat og en fantastisk oppvartning.

Lørdag morgen hadde vi siste håndballøkt, før turen gikk hjem til Larvik.

Tusen takk til Farsund-Lista Håndballklubb for noen flotte dager! Vi er veldig glade for at vi fikk gjennomføre denne treningskampen og hele opphodlet i seg selv. Gode fasiliteter, fantastisk mat og veldig fine rammer, selvom været ikke helt spilte på lag denne gangen. Vi gleder oss til neste gang!